Amy Harrison USA - Reisverslag uit Milford, Verenigde Staten van Richard - WaarBenJij.nu Amy Harrison USA - Reisverslag uit Milford, Verenigde Staten van Richard - WaarBenJij.nu

Amy Harrison USA

Door: richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

01 November 2011 | Verenigde Staten, Milford

Zo daarben ik weer. Eindelijk lekker typen op een echte computter. Het laatse verslag was net voorbij Montreal. Nou na Montreal wat dus een grote stad is zijn we snel door gereden. Richting toronto en hebben de kamper weer in goede staat terug gebracht om vervolgens met de trein naar niagara tegaan. Niagara is een stad welke een beetje op disneyland lijkt en ook nog de grootste waterval ter wereld blijkt te hebben. Na de watervallen zijn we op de greyhound gaan wachten. Deze zou om half 7 vertrekken maar uiteindelijk gingne we om half 10 pas weg. Bij de amerikaanse douane geweeste welke heel graag vingerafdrukken en reden van bezoek wilden horen. Ook moesten we een I-94 formulier invullen ( op internet staat dat deze is afgeschaft we moesten 6 doller betalen en we hadden er 20 in totaal, net genoeg dus.We dachten in de bus te slapen maar wij grote nederlanders passen natuurlijk niet zo lekker in de stoelen. Slapen komt dus later. Op Newark station kwamen we amy tegen welke ons met een big pickup truck op kwam halen. We zijn naar haar huis gereden en hebben geprobeerd om te slapen om 7 uur sochtens. Nietgelukt. Die dag hebben we Holland bezocht en de omgeving. we gingen om uur of 10 savonds slapen wat betekende dat we 40 uur zonder slaap zaten. De volgende dag begon het te sneeuwen. binnne een paar uur viel er 30 cm, de bomen hebben nog blad en kunnen het gewicht niet houden en vallen hier met bosjes te gelijk om. Sommige raken de bovengrondse stroomkabels en veel personen zitten nu zonder stroom. Wij hebben 3 uurtjes buitengespeeld en een sneeuwpopgemaakt. Later die avonand waten we zonderstroom. We hebben een lekker biertje gedronken samen met een toekomstige Navy seal ( special force mannetje) en hij ging als training buiten zwemmen. Dus Gingen wij gewoon mee. Het eindigde in een sneeuwballen gevecht in het zwembad na 10 minuten zijn we ons weer lekker gaan opwaremen. De volgende dag zijn we naar een Outdoor stoor Cabela's gegaan. Deze winkel is een soort OUtdoor Ikea zelfde groote zelfde concept. Hele rekken staan hier vol met geweren pistolen kruisbogen handbogen enz. welke je zo kan pakken. Gister zijn we naar de ringing rocks geweest. Dit zijn rotsen met mineralen waardoor ze hol klinken. Best cool er was ook een waterval en natuurlijk sneeuw. Voor vandaag gaan we lekker naar de kapper en houthakken voor de openhaard. Nog even over het eten. Ze eten hier veeel en de mensen zijn DIK. Even als voorbeeld. Onze ontbijtjes Amerikaanse pancakes, gebakken plakken ham bacon wentelteefjes, omelet met paprika en ui en natuurlijk brood met dikke laag roomboter. Avond eten 2x Pizza hamburgers en spagetti. Middageten hamburgers met patat. En ja ze rijden hier echt in mega grote trucks en ze rijden gemiddeld 1 op 3. Nou dat was het ik ga weer genieten van de gast vrijheid van dit gezin, het is echt geweldig net als thuis lekker alles doen en zeggen. Dit was het Doeg.

• 01 November 2011 - 15:50

Anne:

He Richard,
    Leuk om weer wat van je te "horen"! Klinkt nog steeds erg gaaf en volgens mij vermaak je je nog steeds prima. "Lekker alles doen en zeggen..."Het is toch geen achterbuurt hè! :) Geniet ervan!

• 01 November 2011 - 18:04

Petra:

Ha Richard,

Wat een leuke verhalen. We genieten er volop van. Hoop dat jullie nog in New York komen(zonder sneeuw) Geniet nog
    maar van jullie vrijheid. De temp hier is bijna zomers (16 graden) De sneeuw mag dar dus wel even blijven. Volgende week met oma en je moeder naar de 25 graden. wie weet sturen we nog wel iets naar jullie. een leuke bikini foto oid.

NU tot mails!!!!!

De bredaanaartjes

• 01 November 2011 - 18:06

Sigourney/Buurvrouw:

Dag Buurman!

helemaal leuk leuk leuk! Je bent lekker aan het genieten en zo hoort het! Nog maar bijna een maandje en dan ben je alweer terug! Lekker genieten en niet te dik worden van al dat American Food ;-)

Liefs en een dikke kus van je buurvrouwtje

• 01 November 2011 - 18:41

Fred En Gerda:

Bah wat klinkt het saai. Je zegt net als thuis..ga je daarom zo'n reis maken??? Alleen dat eten dat is daar idd anders, wij hebben de 1e boerenkool op terwijl het 16 graden buiten is.
    Stoer zo liggen in de sneeuw, was dat warmer met je zwembroek aan?
    Heb je de enveloppe al geopend?
    Mannen geniet maar lekker!!
    Dikke knuffels!

• 02 November 2011 - 07:03

Frits:

Morgen vertrekken we naar NY the big apple.
    Hoe, waar en wanneer zien wij elkaar???

• 02 November 2011 - 08:19

Gertjan:

Net als thuis, daar eten ze ook altijd patat ;-)
    Grappig dat je in Ho Land geweest bent, toen Amy van mij de auto uitmoest :-P

• 02 November 2011 - 08:35

Wilma:

Hoi Richard,
    Stoer zeg om met die kou in het zwembad te gaan. maar je had natuurlijk al een keer geoefend in Lapland. Ik begrijp dat jullie nu bij kennissen logeren. Blijven jullie daar of gaan jullie nog verder rondtrekken?
    In elk geval veel plezier nog.

Groetjes
    Wilma

• 04 November 2011 - 07:24

Nelleke:

Richard en Hidde!!!
    Bedankt namens de collega's van L&G voor die flauwe grappen! We hebben er wel even om moeten lachen...Zien jullie zitten in de camper, aan een tafeltje....te bedenken wat voor een flauwe mopjes jullie ons mee konden verrassen en een eigen gekleurd kaartje te zitten maken.....
    Ook leuk de kaart uit het war museum!!
    Leuk!! Bedankt namens paps...!
    Hier alles z'n gangetje. De klok is een uurtje achteruit gegaan en de dagen worden weer donker....bleh... Kerst is op volle gang en de vuurwerkplannen liggen min of meer klaar! jullie zijn er nog bij toch dit jaar? Lijkt me weer gezellig!!
    See you laters!!
    Nelleke

• 05 November 2011 - 15:16

Mariëlle:

Hoi Richard,

Wat een leuk verhaal weer!
    Je maakt een hoop mee daar zeg! Ik wens je nog veel plezier, met of zonder sneeuw! brrrrrrr.
    Bikkels hoor! ;-)

Groetjes,
    Mariëlle

• 06 November 2011 - 20:16

Trudi:

Cool hoor zo, daar in New York. Op het nieuws hebben we dat verhaal van die bomen ook gezien. Daar is het weer veel te koud en hier te warm. Het is ook nooit goed.
    Veel plezier nog, dat zal wel lukken als ik jullie zo bezig zie. Groet