Goodbye Amy, Hallo Rocky mountians - Reisverslag uit Longmont, Verenigde Staten van Richard - WaarBenJij.nu Goodbye Amy, Hallo Rocky mountians - Reisverslag uit Longmont, Verenigde Staten van Richard - WaarBenJij.nu

Goodbye Amy, Hallo Rocky mountians

Door: richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

13 November 2011 | Verenigde Staten, Longmont

JA tijd voor een nieuw verslag. We zijn nu alweer een paar dagen weg bij Amy en missen haar allebij behoorlijk. We zijn bij haar Tante in Longmont Collorado vlakbij de Rocky Mountains. De omgeving is hier super en we hebben al 2 x gehiked in de rocky mountains. Het enige nadeel is dat Amy haar tante anders is dan Amy. Ze erg bezig met "gezond leven" biologische rommel, protine shakes, hippy eten, rare dingen zoals azijn drinken, en amandelmelk eten en een hoop andere
"andere" dingen. Ook probeert ze de hele tijd indruk te maken op ons echt heel amerikaans en heel iritant, dus we zijn blij als we weer door mogen ook al mogen we genieten van de bergen. Maar voordat ik daar over ga vertelen eerst terug naar Holland New Jersy. Na dat we besloten hadden om naar Collorado te gaan hebben we de trip moeten aanpassen. Amy heeft ons hierbij geholpen om de trein en tickets te boeken. Gelukkig haden we nog een paar extra dagen om bij amy te blijven. De dagen werden gevuld met verschillende dingen. Zo hebben we uit ons zelf besloten om hout naar binnen te halen omdat ze het huis met hout verwarmen, hebben we de keuken opgeruimt en schoongemaakt en af en toe de honden naar buiten gedaan en eten gegeven. Ik denk dat dit wel aan geeft hoe we ons op het gemak voelden en het naar ons zin hadden. We hebben ook nog dag activiteiten gedaan zo zijn we wezen wandelen met Donny de oppas hond en Marlena de baas van de hond en vriendin van Amy. We hebben gelopen bij Hy Peak een soort canyon. Later die dag zijn we ook nog door een kreek gelopen bij de Delaware river waar een water slang gezien hebben wat best wel cool was. S'avonds zijn we bij oppaskinderen van Amy wezen eten. Op de terug weg hadden we het over de amerikaanse mannen die allemaal macho gedrag vertonen, en indruk proberen te maken op andere mannen terwijl de vrouwen druk bezig zijn met de kinderen, het huis en eten koken enz. Beetje krom en jammer maar wel een + voor de meeste europese mannen. Ook zijn we mee geweest baby sitten wat erg gezellig was. We zijn met amy en de famillie uiteten gegaan in een engelse pub en nog naar een outdoor store omdat hidde uit zijn broek was gescheurt tijdens het vuurwerk afsteken. Ook hebben we aan de lotterij mee gedaan, we hebben 30 loten gekocht van 1 doller en hebben 3 doller gewonnnen. Deze worden op dit moment geinvesteerd in nieuwe loten zodat we tog nog onze miljoen doller gaan winnen. En toen was de laatse dag. De tassen zijn ingepakt en de souvernirs richting huis gestuurd. Ook hebben we op de weegschaal gestaan, wat blijkt we zijn bijde zo een 2 kilo aan gekomen. De volgende ochtend heeft amy ons naar Phillydelphia gebacht en na een innig afscheid zijn we op het vliegtuig naar denver gestapt. Na een leuke en gezellige vlucht waarbij we contact hebben gemaakt met de amerikanen naast ons hadden we zicht op de ROCKY MOUNTAINS. We zijn op de bus gestap richting boulder en zijn daar door Amy haar tante Holly opgehaald. We hebben burito's gegeten zijn ivm onze nieuwe jetlag vroeg naar bed gegaan om er ook weer vroeg uit tegaan omdat we voordat we de hike beginnen sneeuwkettingen voor onder onze schoenen moeten hebben. We hebben een korte hike in de bergen gedaan van 6 miles om aan de hoogte en de kou te wennen. Gister was de echte hike we zouden longspeak op klimmen maar daar aangekomen zagen we heel slecht weer dus besloten we om twin sisters te doen een berg van 11500 feet we zijn tot 11000feet gekomen 3350 m ik had last van zuurstof gebrek en hidde had hoofdpijn van de hoogte. De andere reden dat we niet naar de top gingen was omdat we de snowstorm zagen naderen. We zijn naar beneden gelopen en hebben in de sneeuwstorm gestaan. Wat is dat gaaf. Daarna richting het hippie dorp Nederland gereden dwars door de canyons waar we even stopten om foto's te maken. We stapten uit en werden bijna door de wind tegen de grond geslagen. Het grind waaide op en had zelfs een autoruit verbijzeld. En voor de mensen die zich afvragen hoe grind tegen je lichaam voelt als het met 120 mph tegen je aan komt, heb ik een kort maar krachtig antword AU. Vandaag gaan we na ons pancake's ontbijt over de vlaktes lopen omdat er sneeuwstormen en harde wind is in de bergen. Vanavond gaan we naar een tent om een bizon burger te eten en lokaal bier te drinken en morgen vroeg gaan we weer op weg met de trein richting Sacramento en Vancouver CANADA. Dat was hem weer tot de volgende keer. Groetjes richard

Owja we zijn ook nog een beetje verkouden, voelen ons dik en ongezond, en hebben last van het biologische eten.

• 14 November 2011 - 08:36

Anne:

Jee Richard wat een avonturen zeg! En wat een boel sneeuw...kan je niet wat opsturen naar Nederland? Dat lijkt me wel wat. Ik begreep van Gertjan dat je gaat Amygreren... Geniet er maar van!

• 14 November 2011 - 10:07

Fred En Gerda:

Healthy way of living, heavy waight gamblers, climbers, hikers, en nu backpackers, ik ben mijn amerikaans maar aan het upgraden :). Wat een andere wereld...te gek! Jullie halen er echt alles uit!
    We kijken weer uit naar het vervolg!!
    Big hugs!

• 14 November 2011 - 12:29

Wilma:

Gaaf man, wat een avontuur. Nu richting Vancouver, dat lijkt me helemaal geweldig. Geniet er van.

Groetjes
    Wilma

• 14 November 2011 - 18:36

Lin:

Dat geklaag onderaan is wel hollands, maar waarover!!! Je lijkt zelf wel een amerikaan man!