Vanvouver/island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Richard - WaarBenJij.nu Vanvouver/island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Richard - WaarBenJij.nu

Vanvouver/island

Door: richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

23 November 2011 | Canada, Vancouver

De reis door vancouver island hebben wij vervolgt richting tofino. Dit is een surfdorp aan de zuidkant van het eiland. Onderweg kwamen we behalve sneeuw en water heel veel mooie natuur tegen. Ook zijn we gestopt bij de redceder woods. Hele dikke oude Thuja plicatum's en Tsjuga hetrophylla's zegmaar 9 meter stam omtrek en tegen de 80 m hoog. Dat is zeg maar een flat van 15 etages. Echt gaaf. Wat ook gaaf was is de hot spring cove. Dit is een natuurlijke heetwater bron waar je heerlijk in kan liggen. We begonnen met een boot tochtje van 2 uur. De zee was ruig en ontstuimig ( mother nature is playing with us aldus de Kaptijn) Het was een klein bootje en de golven zo een 2 m hoog. Genoeg reden om het super gaaf te vinden, al vonden anderen mensen in de boot het minder. Bakkie vol zeg maar. Gelukkig ook nog meer gezien dan zee, namelijk zee leeuwen en zee otters, adelaars en zeehonden. Aangekomen op het eiland zijn we een tochtje naar de hotsprings gaan doen. Halfuur lopen op een vlonder, dwars door het regenwoud. En toen een zwafel lucht en een hoop stoom. Zwembroek aan en lekker het water in. De volgende dag terug naar victoria. Lekker door de meters sneeuw en liters regen rijden. Super mooie rit door de bergen. Echt van die rally wegen. Bijna een hert op de moterkap maar gelukkig ging hij oplaatse moment de anderekant op. De dag er na met de boot terug en de auto in leveren. De auto was mooi het verhuur bedrijf probeerde ons nog optelichten met de kilometers, maar dat lukte niet, ook zat er tewijnig olie in de auto want het lampje branden. Nu zitten we bij Huub de kunstenaar die in Vancouver zit. Erg gezellig en leuk. Tot volgende keer. Groetjes

• 23 November 2011 - 21:12

Trudi:

houd het nou nooit eens op?? Het ene hoogtepunt na het andere, hoe ga je dit allemaal verwerken? Nou geniet er nog maaar van en dat zal zeker lukken, veel plezier nog jullie samen

• 24 November 2011 - 15:55

Arieke:

Leuk dat jullie ook naar de Hot Springs Cove zijn geweest, jullie verhalen roepen steeds herinneringen op :-)
    Veel plezier in Vancouver, ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Groetjes, Arieke

• 24 November 2011 - 18:06

Oma:

Richard je hebt weken de tijd om alles te vertellen. Maar de kerst komt eraan en dan moet je weer bij je positieven zijn. Ik wens je nog leuke dagen en een goede thuisreis.
    Groetjes Oma

• 24 November 2011 - 18:23

Fred :

Geniet van de laatste weken...
    Klinkt goed!!!!!
    Nog heel veel plezier
    De vaderrrrrrrr

• 24 November 2011 - 18:25

Gerda:

Ga de schaatsen maar onder in binden in Calgary!!!!! :)