Walvissen - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Richard - WaarBenJij.nu Walvissen - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Richard - WaarBenJij.nu

Walvissen

Door: richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

19 November 2011 | Canada, Nanaimo

Ja hoor daaar is tie weer,
Even denken owja, we zijn dus om 4.39 uur opgestaan om met de trein naar sacremento te gaan. Eerst met de bus toen 20 min met de benewagen. ( niet leuk als je enkel blauw opgezwollen en pijnlijk is en je ook nog 22 kilo exstra op je rug hebt ) Maar in de trein had ik voldoende rust. De treinrijs ging dars door de rocky mountains en dat is genieten. Wat is het gaaf om via de besneeuwde bergen met gletsjers te  rijden en een paar uur later door rode rotsen en toendras en weer een paar uur later tussen de palmbomen sinasaples en olijfen bomen en redceder woods. Geweldig maar het duurde dan ook 36 uur. Waar van we ook nog geprobeerd hebben te slapen op de stoel. Geen succes. In sacremento hadden we 8 uur de tijd om ons in een hotel kamer te douche en beetje bij tekomen. Sacramento is btw een soort ghetto vol negers en mexicanen. Om 12 uur snachts vertrok de volgende trein naar seattle deze rit ging door yellowstone maar dan snachts dus heb er niks van gezien. De rest van de 25 uur was niet zo boeiend beetje geslapen en gesprek gehad met theresa een duits meisje welke ook naar vancouver moest. Om 1 uur snachts kwamen we aan. Geen hotel ofniets dus hebbe we hidde theresa en ik in de mac een hostel uitfezocht en een taxi gepakt. Om 2 uur daar en eindelijk gaan slapen. De volgen de dag afscheid genomen van theresa en een auto gehuurd om naar vancouver island te gaan. Tijdens de zoektocht zijn we verlieft geworden op stad super stad aardige mensen en nederlands weer. We zijn met de boot naar victoria vare  en gereden en hebben daar in het hostel overnacht om vandaag walvissen te berijken. We zijn met een zodiak boot de zee opgegaan en hebben daar 2 bultruggen gezien en een bultrug met een jong. Ik had stiekem nog op orka's gehoopt maar helaas hebben we die niet gezien. Wel zeeleeuwen en zeehonden. Echt gaaf, helaas geen foto's want had me mp4 niet bij dus moetn jullie wachten tot we weer thuiszijn om de walvis foto's te bekijken. Dit was het we zitten nu in nanaimo vancouver island groetjes richard

• 19 November 2011 - 09:03

Lin:

Mooie verhalen weer!
    ps. Arieke (en ik) hebben definitief een nieuw huis!!! Maar het is pas tegen de zomer klaar. :)

• 19 November 2011 - 09:09

Wilma:

Hoi Richard, Gaaf hè, die walvissen. Wij hebben afgelopen zomer in IJsland ook walvissen gespot. Ook bultruggen en een blauwe vinvis. Die is zo onwijs groot, het doet denken aan langhors in dat slootje, je weet wel :) Die treinreis zal wel een enorme belevenis zijn geweest. No g veel plezier in Vancouver.
    Groetjes
    Wilma

• 19 November 2011 - 09:23

Arieke:

Hoi Richard,

Mooi verhaal weer, klinkt echt super! En leuk die walvistrip, gaaf he?!
    Op Vancouver Island zijn Tofino en Ucluelet (zo schrijf je t geloof ik..) ook echt leuk om heen te gaan :-)
    Veel plezier nog!

• 20 November 2011 - 09:16

Nelleke:

Richard!!
    Op je site lees ik dat jullie alweer met 16 dagen terug zijn...Awhhh wat gaat dat snel..Ik kijk ernaar uit jullie weer te zien!! En alle verhalen live te horen! Zo op deze weblog is het ook goed te volgen, super leuk zelfs! Ik zie ook alles 'voor' me...(bijna alles)..
    Jullie twee met al dat vuurwerk...met alle biertjes...kortom ik geniet van jullie verhalen!
    Heel veel plezier nog daar!!!
    Doeggg!!!XXX Nelleke