quebec en montreal - Reisverslag uit Châteauguay, Canada van Richard - WaarBenJij.nu quebec en montreal - Reisverslag uit Châteauguay, Canada van Richard - WaarBenJij.nu

quebec en montreal

Door: richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

22 Oktober 2011 | Canada, Châteauguay

Dag mensen hoe is het er mee. Hier is alles goed.we hebben de steden montreal en quebec bezocht. Quebec een super stad waar we eers een ongeplande bustour hebben genomen. We stonde op een camping in saint esprit en hadden gevraagt aan de eigenaar of we met de bus naar qubec konden. Nee nee dat ging niet. Wij dachten ja tuurlijk kan dat wel dus met google de dichtst bij zijnde halte gezocht en na halfbuur lopen op gestapt. Na een uur waren we in quebec en zage we het oude centrum wat wij toen nog.niet wisten dus bleven we zitten na een uur waren we op de eindhalte en moeste we weer een uur terug naar quebec. Waar we even gelopen heben en toen ierse pub in zijn gegaan. De volgende dag weer naar quebec waar we langs de fortificaties hebben gelopen. Echt mooi hoe op sommige plaatsen de hedendaagse architectuur aansluit op de rijke geschiedenis van de stad. Later die dag nog naar de citadel geweest het fort zelf zegmaar. Helaas kwam wij daar om 1 over 3 aan en sluit deze active basis met militaire pricisie. De volgende dag weer terug waar we een in ons voordeel een aangepaste prive rondleiding kregen. Echt heel gaaf om de millitare strategieen van het oude oorlog voeren te leren begrijpen. En toen montreal een mega grote en drukke stad vol met wolkenkrabbers en fransen. Dwarsdoor heen gereden en de greyhound tickets geboekt voor naar amerika. Ook dit was weer een groot feest vol met vriendelijke fransen en onbegrijpelijke routes maar na een uur is het gelukt. Wat we vandaag gaan beleben is weer een verassing maar montreal zit er helaas niet meer in. Owja ik heb helaas geen uploadbare foto's van de steden dus zeg ik maar poost met een blikje bier van 1 liter. Groetjes richard.

• 22 Oktober 2011 - 13:25

Lin:

Weer mooie verhalen, volgens mij hebben jij/jullie het prima naar het zin!!!
    Geniet er van.

Je zuster

• 22 Oktober 2011 - 14:16

Oma:

Ik heb in de gate dat jullie het vreselijk naar jullie zin hebben. Geniet ervan van alles wat je ziet want je doet zoiets maar eenmaal denk ik. heel veel groetjes
    Oma

• 23 Oktober 2011 - 11:52

Anne:

Jee! Toch Miss Montreal ontmoet! Lekker bezig Eddy, onee Richard!

• 24 Oktober 2011 - 16:45

Gijs:

Dat is nog eens proosten rich! in zo een heb ik nu gelijk zin in;)
    Wel een gave onderneming zo lees ik! Wou dat ik mee was :p
    Veel plezier weer verder en tot je volgende bericht

• 25 Oktober 2011 - 08:10

Nelleke:

heej Richard!

Gaat i nog een beetje? Rijdt die camper nog of is die in de "hidde's camper' staat? Je weet wel...dat ding dat ooit een camper was en toen alleen maar een platform met banden eronder...
    Hopelijk blijft ie van deze camper af...
    Wat zijn de verdere plannen? Ik houd jullie bij hoor!
    Groetjes! Nelleke

• 27 Oktober 2011 - 07:13

Dads Offensief:

Richard, kerl, vergeet Hidde de 30e nie. 22d Birthday-party. Maak het samen gezelli. Canadese toestanden. Met z'n tweetjes moet dat lukken. Tis goeh. Aant eind van de party eindigen met een heerlijke can CDN beer. Gefeliciteerd alvast met je mate!