watervallen - Reisverslag uit Saint-Esprit, Canada van Richard - WaarBenJij.nu watervallen - Reisverslag uit Saint-Esprit, Canada van Richard - WaarBenJij.nu

watervallen

Door: richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

17 Oktober 2011 | Canada, Saint-Esprit

Zo op veel verzoeken van alle trouwe volgers een nieuwe update. We zitten nu al een paardagen op een camping met internet en hebben hier fink van genoten beetje msn skype en fbooken. Na de dierentuin zijn we richting quebec gereden we hadden flinke behoefte aan proviant zoals eten, drinkwater, fruit, bier en brandstof maar hollanders als wij zijn dachten wij die brandstof kan goedkoper. Dus weer naar een volgend dorp en de prijs maar omhoog gaan. na een paar uur rijden hadden we nog geen eten en drinken gekocht en ook geen brandstof. Het werd al schemerig dus zijn we midden in een nationaalpark op zoek gegaan naar een kampeerplaats. Nou die hebben we gevonden nadeel was dat deze aan de andere kant van het park lag en we onze tank leeger zagen worden. Eenmaal op de kamping snapte we niks van alle franstalige boorden en waren we de franse taal mensen en radio helemaal zat ( de provincie Quebec is frans) en hebbe gewoon de kamper neergezet. We aten die avond chips en broodjes knakworst. De volgende morgen weer verder met de zoektocht naar eten en brandstof. Dit hebbe we gevonde in de plaats sainte anne. Tevens hebben we hier een nacht op een kamping tussen een treinbaan en een auto weg gestaan en een nacht op een kinderboerderij kamping. Die laatste kamping was de bestenvan de 2 hier hebben we genoten van kampvuur en koken zonder panne. Ook hebben we een waterval bezocht erg gaaf en hebben we besloten om verder richting qubec te gaan rijden en weer iets te ondernemen. Dit resulteerde in een uitstapje naar de kerk. De kathedraal van sainte anne is vrij nieuw maar wel heelgroot en vol.met natuursteen glas in lood ramen koperen deuren en mozaieken. Erg gaaf, maar nog geen nieuwe camping na even te hebben gereden een gevonden wel water maar geen electriciteit en sanitaire voorzieningen voor maar 50$ snel door rijden dus. Nog Even verder mooie camping gevonden met internet en douches en heel veel regen. Tijd voor een rustdagje dus. Dat was gister en vandaag heb ik het gaafste gedaan wat ik tot nu toe heb mogen doen in canada. We hebben onze g1000 broeken aan gedaan en zijn 6 km naar een 75 m hoge waterval gelopen. Door de regen maar het was wel lekker. Daar hebben we foto's gemaakt en genote van het natuur geweld. We hebben de trap gepakt en zijn naar de voet.van de waterval gelopen. Daar was het lekker rustig want er spatte zoveel water op dat trappen watervallen waren en we binnen 5 minuten nat tot aan de bilnaat, koud tot op het bot en een gevoel als.of men door een hoge drukrijniger werdt behandelt weer naar boven gegaan. Echt zo gaaf mischien leuk om te vertellen is dat het op filmstaat door mijn waterdichtenkamera en dat het hier 13 graden is en we nog 6 km terug moesten lopen maar dat alles was het zeker waard. Groetjes en tot de volgende keer.

Ps superleuk alle reacties doet me deugt te horen dat er zoveel mensen me volgen.

  • 17 Oktober 2011 - 07:52

    Arieke:

    Hey Richard,

    Gave waterval, blijft altijd mooi zoveel natuurgeweld! Ik ben benieuwd waar jullie hiernaar naartoe gaan, volgens mij hebben jullie al aardig wat kilometers afgelegd..
    En hebben jullie al cinnamon buns gegeten, en pannekoeken met maple syrup?

    Groetjes Arieke

  • 17 Oktober 2011 - 08:01

    Gerda:

    Wauw met die regenboog!!!! En de herfstkleuren, gaaf mannen!!!!

  • 17 Oktober 2011 - 08:32

    Wilma:

    Hoi Richard,

    Volgens mij hebben jullie het helemaal leuk daar met zijn twee. Ben stiekem wel een beetje jaloers. Canada lijkt me een prachtig land, zeker als je een beetje avontuurlijk bent ingesteld zoals jullie. Geniet er van en ik blijf je verhalen lezen.

    Groetjes
    Wilma

  • 17 Oktober 2011 - 10:36

    Anne:

    Wow! Echt heel mooi allemaal. Het doet mij dan weer deugd dat je een kerk hebt bezocht, en zeker één met deze naam...:)
    Heb je Miss Montreal al ontmoet?

  • 17 Oktober 2011 - 13:45

    Amy:

    Hee Rich, super leuk die verhalen! Vind het erg leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken! Nou geniet er maar lekker van! Voor je het weet ben je weer terug! Knuffel uit Turkije!

  • 17 Oktober 2011 - 20:40

    Trudi:

    Ha Rich en Hidde,
    wat een ontberingen moeten jullie daar doormaken, slecht eten, de stress van het koopjesjagen en dan ook nog een natte onderbroek. Als dit allemaal maar goed gaat en dan ook nog in een vreemde taal communiceren! Toch hebben jullie het helemaal naar je zin, als ik zo tussen de lijntjes doorlees.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze thriller. Groetjes

  • 18 Oktober 2011 - 12:09

    Ineke:

    Hoi Richard,
    wat een natuurgeweld he. Daar raak je van onder de indruk. Ik ook van de foto's. Blijf er van genieten.
    groetjes Ineke

  • 18 Oktober 2011 - 15:23

    Anique:

    Heey Richard,
    Wat gaaf om je verhalen te lezen en leuk om die foto's er meteen bij te kunnen zien! Heel veel plezier en ik lees weer snel een nieuw avontuur.
    xxx

  • 20 Oktober 2011 - 16:38

    Francine:

    Hee Richard,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven! Ik denk dat ik iets minder avontuurlijk ben ingesteld dan jullie, maar van de foto's en verhalen krijg ik bijna zin om zelf ook op reis te gaan...!
    De foto's van de watervallen met regenboog vind ik echt heel mooi.
    En een foto van de kathedraal van Sainte Anne kan ik als Anne-liefhebster natuurlijk ook wel waarderen.
    Een goede tijd gewenst, en succes met de jacht (echte mannen hè!) op de goedkope brandstof.
    Groetjes Francine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Saint-Esprit

Backpacking Canada!

Niemand keert terug van een reis zoals hij vertrokken is!

Recente Reisverslagen:

09 December 2011

Thuis

29 November 2011

sneeuw

23 November 2011

Vanvouver/island

19 November 2011

Walvissen

13 November 2011

Goodbye Amy, Hallo Rocky mountians
Richard

Hoe verder je reist, des te langer duurt je terugreis!

Actief sinds 04 Sept. 2011
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 11031

Voorgaande reizen:

26 September 2011 - 06 December 2011

Backpacking Canada!

Landen bezocht: