De plaatjes achterna - Reisverslag uit Saint-Félicien, Canada van Richard - WaarBenJij.nu De plaatjes achterna - Reisverslag uit Saint-Félicien, Canada van Richard - WaarBenJij.nu

De plaatjes achterna

Door: richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

08 Oktober 2011 | Canada, Saint-Félicien

Dag mensen die zich afvragen wat heeft die jongen nu weer mee gemaakt. We hebben het mooie ottowa veruild voor een camping in grand remous waar we 3 nachten hebben gestaat we hebben hier genoten van een heerlijk warme douch welke wel welkom was na 5 dagen geen douche. Op en om deze camping zijn we wezen wandelen we zijn naar de eigenaar gestapt e hebben gevraagt naar hiketrails hij zij dag je de quad en sneeuwscouterpaden het best kan volgen en vertelden ons om lichte en opvallende kleding aantetrekken ivm het jachtbseisoen die middag zijn we naar het dorp gefiest 11 km verderop en hebben we oranje jagers vesten en een visvergunnig voor quebec gekocht. De dag erna zijn we met een bootje gaan vissen bet resultaat 22 baarsen waar van 1 27 cm was. Die heb ik trouwens gevangen vanaf de kant op een feeder manier welke dus ook voor roofvissen werkt. Na het afscheid van deze camping door gereden naar val d' or waar we boodschappen hebben gedaan en ik de reacties op me blog en facebook heb gelezen en 42 mails. Toen was het al weer tijd om een camping te gaan zoeken. Helaas niet gevonden dus bij een tank station overnacht. Daarna doorgereden naar een picknick plek aan een super mooi meer in oud indianen gebied waswanipi. Ook hier hebben we overnacht en heeft het voor de 2e nacht gevroren. In chiboumagou hebben we 20 brieven en kaarten veestuurd want brievenbussen, wifi punten, en mobiel berijk zijn hier schaars. Nu staan  we voor de 3 e nacht niet op een kamping we hebben hier in het bos een vuurtje gemaakt en worstjes gebakken, toen kwam er een canadees met een letterlijk kokende moter. Hij heeft gekekenen is weee verder gereden zijn koel olie tank was ontploft en je hoorde het borrelen ik denk dat hij 20 km verderop gestrand is. Nou vadaag gaan we door naar saint francis ben benieuwed wat ons daar te wachten staat. Dan nog de wild stand. 1 hert, 22 baarsen, een vis arend, 4 zwarte roofvogels met rode kopen, een spin met rode podeen 6 cm, een zwqrte salamander met gele stipen, 1000 eekhoorns en en grond eekhoorns, dode elandhoofden op auto's en eland sporen net zo groot als schoenmaat 42. Nou dat was het weer groetjes x richard.

• 08 Oktober 2011 - 19:21

Anne En Francine:

Wow! wat een beesten (zegt Francine). Gaaf zeg Richard wat je allemaal ziet en doet! Francine vraagt zich af hoe het met Hidde gaat (of hoort hij inmiddels bij de wildstand?) Geniet ervan en wij kijken uit naar je volgende (journalistieke) verslag! :)

• 09 Oktober 2011 - 11:39

Lin:

Hey klinkt allemaal goed zeg!!! En ondanks de bejaardencamper geen bejaarden activiteiten. Dat is goed om te lezen!!!

• 09 Oktober 2011 - 13:11

Gijs:

Hoi Rich!

Zo te lezen vervelen jullie je niet daar in verweggiestan! Volgens mij is het wel een gaaf land daar vol met avonturen! Niks voor jullie natuurlijk ;)!
    Bedankt voor je kaart trouwens en veel plezier daar verder! Ik volg jullie op de voet.

• 09 Oktober 2011 - 17:52

PeterB.:

heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag..rich....zou jij een foto kunnen maken van een van de gifslangen die je tegenkomt?top.kom heelhuids terug..ik kan niet in mijn eentje de kerstbomen verkopen.

• 09 Oktober 2011 - 18:30

Ineke En Goof:

Hallo Richard,
    wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Een gigantisch land, geniet er maar van. Je maakt dit niet zo vaak mee.
    groetjes
    goof en Ineke